Reklamfilm är ett bra sätt att nå konsumenter på och det finns en myriad av olika teman. Inför ett skräck-event som Halloween kan du göra den till en liten mini-skräckis eller en rolig skämtfilm där du dessutom kan få in dina produkter och tjänster.

Hur reklamfilmen ska se ut beror lite på din målgrupp och vad du vill marknadsföra, men det är alltid bra om den är välgjord. Genom att anlita ett proffsigt team som sysslar med filmproduktion i Stockholm får du inte bara en kvalitativ reklamfilm, du får också bra tips från människor som kan sitt ämne. En reklamfilm kan ge dig mycket bättre resultat om den är välproducerad.

Teman som passar Halloween

Director,At,Work,On,The,Set.,The,Director,Works,WithOm det är ett skräcktema som ska filmas är den första frågan du bör ställa dig om din publik kommer ge den bästa responsen åt en läskig eller en rolig film. När Gröna Lund gjorde en video inför Halloween i år bedömdes den vara så läskig att YouTube stoppade den. Du kan fortfarande se den men i början kommer det en varning för barn och känsliga personer. Din första tanke är kanske ”aj då – en sån vill jag inte göra” men tänk då på att själva borttagandet faktiskt gav Grönan extra uppmärksamhet.

Tycker du ändå inte att reklamfilmen ska vara för läskig kan du istället satsa på humor. Det kan vara en ”dolda kameran” film med personer som skräms i en Halloween-prank eller kanske katter utklädda till kända monster. Titta gärna på vad andra har gjort för att få inspiration, exempelvis roliga annonser genom tiderna, men var noga med att inte plagiera.

Idag är möjligheterna till marknadsföring via reklamfilm bredare och vidare än någonsin, inte minst på grund av sociala medier. Av den anledningen kan din reklam-skräckis gärna förenas med kampanjer eller tävlingar som låter dina kunder interagera mer. Göm till exempel en liten gåta eller en läbbig detalj i din film och ge ett pris till den som hittar den först – det kommer få tittarna att se om filmen flera gånger.